2012. május 9., szerda

ADYÁK/new wave: Á.G.N.E.S. (2.)


villámkritika
G-pont
Á.G.N.E.S.
(AYDÁK/new wave, Debrecen)
Megdöbbentő történet, megdöbbentő megoldásokkal, játékokkal és váltásokkal. Már amikor 
belépünk a színház épületébe véres papírlapok fogadnak szétszórva a földön „ez jó lesz”, 
gondoltam magamban. Furcsa kezdés az ajtóban, majd beengednek minket. Az ajtók lelki 
problémáival   foglalkozni   még   soha   nem   jutott   eszembe   vagy   mentálhigéniával   betömni 
réseket. De ezen nem is igazán elmélkedem, mert leköti minden figyelmem, ahogy a fiúk az 
ajtókkal bravúroznak, emelik, döntik, elkapják, látom, hogy jó fizikumúak, mégis hihetetlen 
látvány,   mintha   könnyű   hungarocell   lapokkal   dolgoznának.  Az   első   táncos   jelenet   után 
vártam,   hogy   mikor   szólal   meg   újra   a   zene   és   mozdulnak   meg.   Végtelenül   ötletes, 
szórakoztató, néhol akrobatikus elemeket tátott szájjal néztem és nem voltam vele egyedül.
A darab során számtalanszor kizökkentem, hirtelen nem tudtam hová tenni a dolgokat. 
Izgalmas volt, folyton keresni a miértet, de nem is vártam magamtól, hogy megtalálom. Csak 
hagytam, hagy sodródjak az őrülettel, átéljem a darab által, amit egy férjgyilkos érezhet!
„The women who killed her husband” – hirtelen   és pontosan váltott a karakterek között, 
mintha mind benne lenne, és kontrollálatlanul hol ez hol az bukkanna elő belőle.
Amikor teleshop-stílusban Setve és Stevie belekezdett a kínzóeszköz reklámába kicsit, 
megfagyott bennem a vér. Mi lesz itt? Ha már eddig is annyira bátran levetkőztek, akkor itt 
most tényleg valami durva dolgot fogunk látni? Szerencsére inkább komikusra hajlott a dolog 
és a mozgás elvonta a maradék figyelmemet is arról, hogy tulajdonképpen mit csinálnak azzal 
a csővel. Amit nagyon sajnálok, hogy a dobozok rejtélyét pontosan nem tudtam megfejteni. 
Nem tudtam pontosan eldönteni, hogy a bíróság Ágnes fejében volt, vagy a valóságban, de ez 
nekem még izgalmasabbá tette a dolgot.
Sok képet, és gondolatkezdeményt adott a darab, és a színészek játékának egy-két 
pillanatát (főleg a mozgások közül) sokáig meg fogom őrizni és előveszem, hogy tovább 
gondoljam. Kaptam valamit ez alatt a rövid órácska alatt, és ezt köszönöm!
2012. április 21.
Molnár Rebeka
    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése